20 June 2012

Jadikan Al Quran teman paling akrab...


Sesungguhnya kitabullah yang agung merupakan ubat segala penyakit,ubat penenteram jiwa,ubat penyakit hati dan juga merupakan cahaya bagi segala kegelapan.Bahkan, ia juga merupakan penangkal segala duka lara, pencipta kehidupan sejahtera sepanjang masa, yang tidak akan tergoyah oleh berbagai syak wasangka, dan tidak akan tergelincir oleh badai kebingungan.
Seorang mukmin jika sedang dirundung kesedihan atau ditimpa musibah, kemudian ia berlindung kepada al-Qur'an,dengan hati yang penuh iman,membacanya dengan fasih dan teliti,meresapi kandungan ayat-ayatnya,mengindahkan lafaz-lafaznya,membenarkan janji-janjinya mengenai kenikmatan syurga atau ancaman-ancaman mengenai seksaan neraka,nescaya lenyaplah kesedihannya,bahkan ia akan kembali bahagia dan sukacita.


Ubat paling mujarab...

4 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Moga sihat hendaknya dengan izin Allah SWT...aamiin

    Hati bagaikan cerminan bagi diri insan. Ia perlu digilap sentiasa supaya pancaran cahayanya kian bersinar cemerlang dan membaca al-Quran adalah merupakan zikir yang paling utama untuk menerangkan pancaran sinar itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam..

      amin.insyaallah,insyaallah..

      Al Quran ubat paling mujarab..

      Delete
  2. salam..

    dlu msa bebaru pas xcden, akak liat, down, frust dan segala mcm tp pd satu tahap akak kembali padaNya brulah kita nmpak segala hikmah disebalik yg terjd
    baca sehelai satu hr pun xpe kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam kak..

      insyaallah kak..moga terus tabah dan kuat dalam menghadapi hari seterusnya...

      Delete