22 June 2012

Doa penahan sakit...

Kaaf,Haa,Yaa,Ain,Saad,
(surah maryam ayat 1)

Haa,Miim.Aiin,Qaaf.
(Surah As Syura ayat 1&2)


Selawat Tafrijiyyah


“Wahai Tuhan Kami, limpahkanlah rahmat dan nikmat yg sempurna dan kesejahteraan yg meluas ke atas penghulu kami Nabi Muhammad saw yg dengan berkatnya semoga akan terurailah segala simpulan, ikatan dan akan terhapuslah segala kesusahan serta tertunailah segala hajat, juga akan tercapailahsegala maksud dan kesudahan umur yg baik (mati dalam aman) , dan limpahan air hujan rahmat  dengan berkat peribadinya yang mulia. Dan ke atas semua keluarganya dan para sahabatnya pada setiap kerdipan mata dan hembusan nafas, maka semoga Engkau limpahankan rahmat kesejahteraan dan keselamatan yang cukup sempurna”.


Surah Al Hasr ayat 21-23



21)Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya. 
22) Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. 
23) Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya.







6 comments:

  1. Salam yanie.Apa kbar skrg?K.atie doakn semoga Allah memberikn kesihatan yg baek tuk yanie sekluarga.Aminnn
    Senjata org mukmin adalah DOA...sentiasalah kita berdoa,memohon kpd Allah.
    InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...amin..insyaallah kak..sama juga buat akak...

      Delete
  2. Assalamualaikum,

    Semoga diberi kesihatan dan rezeki yg melimpah ruah. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam..

      amin,insyaallah.sama juga buat mamawana.amin.

      Delete
  3. Haa, Miim, Aiin, Siin, Qaaf

    حم عسق

    ReplyDelete
  4. Haa, Miim, Aiin, Siin, Qaaf

    حم عسق

    ReplyDelete