25 October 2011

Yakin dengan diri sendiri

Lagu yang berbunyi :

Jika kau fikirkan kau boleh,
Kau pasti boleh melakukan,
Jika kau fikirkan ragu-ragu,
Usahamu tidak menentu.

Dalam usaha untuk mencapai apa jua cita cita kita, kita perlu mempunyai keyakinan di dalam hati bahawa cita-cita tersebut akan dapat di capai ! Dengan keyakinan yang tinggi, ia akan menjadi penggerak kepada kita untuk tidak menoleh ke belakang lagi.

Keyakinan bukan bermaksud untuk menjadi bongkak dan taksub…kita tidak perlu menyakinkan orang ramai. Hanya perlu menyakinkan diri sendiri sahaja. Usah risau dalam menyakinkan orang ramai….Kita perlu menunjukkan bahawa cita-cita kita tercapai. Itu sahaja yang akan menyakinkan orang ramai.Tidak kira siapa pun diri kita..kita berhak mempunyai cita cita atau impian...

Bagaimana untuk meningkatkan keyakinan diri dalam apa sahaja yg kita lakukan ? Mainkan lagi diatas berpuluh-puluh kali di dalam minda !

Katakan kepada diri anda sendiri berkali-kali bahawa “SAYA BOLEH ! “

Bina minda yang kuat- Pemikiran adalah perkara yang mempengaruhi setiap tindakan seseorang. Sebelum anda melakukan apa-apa pasti otak anda akan terlebih dahulu memikirkannya. Apabila otak anda memikirkan anda mampu untuk melakukannya, secara tidak langsung tindakan anda akan menjurus untuk melakukan sesuatu perkara itu. Begitu juga untuk membina keyakinan diri, sekiranya minda anda yakin untuk melakukan sesuatu, secara automatik pasti tubuh anda mampu untuk melaksanakannya


5 comments:

  1. iskh... makin best la ziarah blog yanie skang ni.
    byk sgt aura positifnya :) hehehe...

    moga sabar dan tabah selalu.
    kita fighter, bukan loser!

    ReplyDelete
  2. Ahp,aura positif dari blog ahpla ni...Insyaallah,terima kasih..:) moga terus tabah dan lebih positif dlm meneruskan langkah..

    ReplyDelete