19 January 2011

suntikan semangat

Dulu pernah saya buat tentang satu entry berkisarkan seorang auntie yang kuat semangat dan memberikan kata2 semangat pada saya,auntie diataslah yang saya maksudkan,secara kebetulan saya berjumpa dengannya ketika saya ada appointment dengan doktor manakala auntie ni pula meneruskan rawatan diabetes dan kemoterapi.

Atas apa yang diberitahu kepada saya,auntie ini sebatang kara...tiada sesiapa disisi,tidak pernah berkahwin...jauh sekali mempunyai anak,tiada adik-beradik mahupun saudara-mara...Setiap hari cuba menjalani kehidupan walaupun menderita sakit kanser payudara dan diabetes berbekalkan semangat semata-mata kerana padanya,selagi ada nafas,apa sahaja keadaan harus dihadapi.

Pertama kali auntie ini menegur saya tatkala melihat saya menangis di atas katil wad,saat itu hanya Aiman disisi..dia menegur saya dan berkata bahawa saya harus kuat semangat kerana saya ada anak sedangkan auntie sendiri kuatkan semangat untuk diri sendiri demi meneruskan hidup..Saya rasa kagum dalam waktu yang sama saya rasa lebih berkeyakinan dalam melawan penyakit yang dideritai demi anak2..................insyaAllah....

3 comments:

  1. hmm.. kuatkan semangat ye..
    semoga dipermudahkan segala urusan kamu..
    insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. kak alia...

    semangat akak & semangat auntie itu bnyk m'berikan sy keinsafan btp saya seharusnya benar2 b'syukur krn msh dikurniakan kesihatan yg baik serta b'bahagia b'sama org2 t'sayang... apapun..sy rasa akak lebih bertuah krn akak terpilih olehNYA utk diuji..lihatlah..btp kuatnya akak..btp cekal & gigihnya akak m'harungi semua nie... sy sndri x psti andai sy di tmpt kak alia..t'mampukah saya m'hadapinya..TAHNIAH kak!..akak sgt HEBAT!

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum,kesian antie tu,mcm mana lah keadaan dia sekarang...harap keadaan dia bertambah baik,sya doakan kan k.yanie dan antie tu..semoga berada dlm keadaan sihat sejahtera,walaupon antie tu bkn org muslim,tetapi...semangat yg ada pada dia dan pengorbanan dia cukup besar...masyaAllah.amin..........

    ReplyDelete