31 January 2011

Kenapa perlu cemuh?

Hari ni berlaku satu situasi yang amat mendukacitakan dan persoalan kenapa masih bermain2 dalam fikiran ni..Saya rasa amat tak bermaya mendapatkan rawatan di bahagian pesakit luar Husm.Tetapi situasi yang berlaku amat memeranjatkan dan mendukacitakan.Bila saya cuba meluah apa yang saya rasa dan kesakitan yang saya alami ibarat satu bebanan dan tekanan pada Doktor yang bertugas.Salah ke saya mendapatkan rawatan yang saya pasti sememangnya hak saya.Kenapa doktor sendiri seperti acuh tak acuh dan cemuh dalam memberikan perkhidmatannya kepada saya?Kenapa perlu angin je?Nak marah2 je.Sedangkan apa yang saya tanggung dan hadapi adalah merupakan satu tanggungjawab bagi dirinya..

Sabar,bertahan..setiap kali apa yang menimpa,saya hanya berbisik pada diri sendiri sabar dan bertahan semampu mungkin..Apa pun apa pandangan orang pada diri saya,biarlah apa sekali pun kata2 orang,biarlah apa sekali pun sinisnya orang,saya berpijak di bumi nyata.Bernafas dalam kehidupan seharian,meniti hari demi hari dan saya yakin Allah Mengetahui apa yang terbaik dan mendengar setiap rintihan hamba2Nya.


Innallah hama'ana

4 comments:

  1. Ya Allah!! ada jugak doc yg mcm tu?? isk

    ReplyDelete
  2. entahlah kak,tak tahu nape angin je.mungkin pesakit ramai.penat kut.tapi cukup2 terkilan dgn layanan sesetengah doc ni..sambil lewa je..

    ReplyDelete
  3. sabar ye alia. manusia ni kalu kaya dan berharta baru org nk pandang..sabar ye. akak doakan alia dpt harungi semua tu dgn doa akak dr jauh

    ReplyDelete
  4. kak..hanya kesabaran la punca segala kekuatan buat akak.. org yg x merasa x kn dpt menyelami sedalam2nya p'deritaan akak...tp andai dia "mencuba" dia pasti dpt merasakan keperitannya... b'sabarlah kak...ALlah tidak akan b'henti menguji..namun, saya tahu akak kuat & tabah..

    ReplyDelete