15 January 2011

Anugerah dalam kehidupan

apa yang saya cuba kongsikan disini adalah sekadar renungan untuk kita bersama dalam menuju dan menjalani kehidupan seharian dan apa yang saya coretkan adalah dari rona-rona kehidupan saya sendiri.......................

Tika saya menerima rawatan dan ditempatkan di dalam wad yang kebanyakannya pesakit tumor dan kanser,ada beberapa rentetan kejadian yang saya cuba selami dan jadikan pedoman agar saya berada pada jalan dan beroleh kekuatan sebaik mungkin...
Boleh dikatakan saban hari ada katil jenazah diusung keluar dari wad,setiap hari saya mendengar tangisan insan-insan yang kehilangan orang tersayang....saya terkedu pada satu kejadian dimana anak-anak kehilangan ibu dalam sekelip mata...anak-anak ini kehilangan ibu mereka akibat pendarahan dalam otak,anak-anak yang masih kecil meraung memanggil "UMMI" bertalu-talu..saya cuba menenangkan diri dan terpana seketika,andai itu terjadi pada saya,dimana anak-anak saya,bagaimana keadaan anak-anak saya,adakah mereka akan mampu menerima kenyataan dan ujian sedemikian,.....

''YA ALLAH,aku rela selamanya dalam kekurangan asal dapat hidup bersama anak-anak,memegang dan melihat mereka membesar bersama adalah satu anugerah yang bernilai''


2 comments:

  1. salam perkenalan kak...
    dh lama saya m'jengah blog nie tp x b'kesempatan utk post comment...

    saya sgt simpati..brt mata sy memandang, apth lg akak yg m'laluinya...

    doa sy moga akak sntsa b'oleh kekuatan dlm melalui ujian ini... sy doakan Allah memanjangkan usia akak & moga2 dikurangkan sgl bebanan..amin

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan juga buat Pyngees,insyaallah,amin.terima kasih byk di atas doa dan semangat yg diberikan.:-)

    ReplyDelete