08 January 2011

Anemia masih dalam investigation..

Rawatan lanjut belum dapat diteruskan,selain Guilain Barre Syndrome,ada lagi penyakit yang belum dapat dikenal pasti.Sehingga kini belum dapat diketahui apa punca anemia.Jantung tak stabil,doctor bimbang takut serangan jantung.Anemia,sama ada disebabkan masalah usus,atau bone marrow failure atau sebagainya..Saya perlu menjalani colonoscopy,endoscopy,barrium, untuk mengetahui apakah masalah usus ni.Kian hari makin kronik.Sebelum ni buat endoscopy,dapat sahkan chronic gastritis.Result colonoscopy sebelum ni,usus terlalu nipis..Perlu repeat lagi.

Bagaimanala untuk menghadapi segala ujian ni?Fikiran ni sentiasa risau memikirkan kesihatan,tapi cuba diselindungkan.Gelak tawa anak2,senyuman mengubat hati..Kena juga kuatkan diri demi anak2.

Kesakitan yang ditanggung ini menjadi satu bebanan pada insan lain.Menjadi satu kebencian..Tiada siapa yang pinta untuk menanggung kesakitan.Ini ujian untuk diri ini...tabahlah wahai hati...

2 comments:

  1. kita sakit bknlah kehendak kita..
    tp ianya dtg dr allah, krn DIA tahu kt kuat utk hadapinya..

    Dan seseorg itu tidak LAYAK untuk membenci kpd seseorg y sakit itu. Siapakah dia utk membenci akn pyakit y dturunkan o allah swt..

    sbnarnya, org y mbenci itu adalah org ckp lemah!sbb dia xde kekuatan utk bkongsi kesakitan org lain & apabila sakit itu dtg padanya... baru dia tahu langit itu tinggi & rendah..

    sekurangnya kita harus sgt2 bsyukur, krn setiap saat kita merasai kesakitan itu... disaat itu jg dosa2 kecil kt gugur & kt akan slalu igt pada allah..

    ReplyDelete
  2. Insyaallah,terima kasih banyak2 lya..moga lya juga begitu.kuatkan semangat.kesakitan ini penghapus dosa.redha dan bersyukur...

    ReplyDelete