26 January 2011

Adakala tubuh menjadi sihat dengan datangnya penyakit baru

Seorang ahli otobiologi menyebutkan bahawa pernah ada seorang lelaki menderita lumpuh yang membuat dirinya terpasung di dalam rumahnya.Sakitnya itu sudah berlangsung sekian tahun,hingga membuatnya putus asa.Para doktor sudah menyatakan tidak mampu untuk mengubatnya.Mereka menyampaikan berita itu pada keluarga dan anak anaknya.

Pada suatu hari ada seekor kala jengking jatuh dari atap rumahnya tepat di atas tubuhnya dan dia tidak mampu mengusirnya kerana memang tidak boleh bergerak dari tempat duduknya.Kala Jengking itu hinggap ke atas kepalanya dan menyengatnya beberapa kali.Setelah itu secara mengejut,badannya dapat digerakkan mulai dari telapak kai hingga kepala.Darah mula mengalir ke dalam semua organ tubuh dan kesembuhan menjalar ke seluruh jasad.Orang itu pulih dan sihat kembali.Dia berdiri di atas kedua belah kakinya,berjalan jalan di dalam bilik tidurnya,membuka pintu dan menghampiri keluarga serta anak2nya.Pada saat dia berdiri mereka tidak percaya melihat apa yang terjadi.Mereka terkejut bukan kepalang.Dan kepada mereka,dia menceritakan apa yang telah terjadi.

Maha Suci Allah yang telah memberikan kesembuhan kepada orang itu melalui cara seperti ini.

Diceritakan perkara ini kepada salah seorang doktor,maka dia mempercayai berita tersebut dan dia menyebutkan bahawa pada kala jengking memang terdapat racun,jika toksidnya dikeluarkan secara kimia,maka serum itu boleh menjadi ubat untuk orang yang menderita lumpuh.

Maha Mulia Zat Yang Maha Baik itu,Yang tidak menurunkan satu penyakit pun kecuali Dia juga yang juga menurunkan penawarnya.

2 comments:

  1. Subhanallah...sememangnya kekuasaan itu milik Allah...& krn itulah apabila musibah melanda pd diri ada hikmah disebaliknya...diduga bkn utk kita mengeluh sebaliknya b'syukur & b'usaha m'cari penawarnya...moga satu hari akak t'pilih utk diberi kesembuhan..hope the miracle will come to you..

    ReplyDelete
  2. PynGees...Insyaallah,amin..terima kasih byk2 ats doa dan semangat yg diberikan..pasti ada hikmahnya...

    ReplyDelete