11 July 2014

Kisah semalam..




Kisah berbuka semalam,setiap hari sehingga semalam saya masih berbuka di masjid.Masjid tak jauh dari rumah..Aiman dan ikhtisyam berbuka di ruangan lelaki.Saya di ruangan perempuan..Selepas azan maghrib,seperti biasa berbuka dengan secawan air dan sebiji kurma.Aiman bawa bekal air kotak milo.Setiap hari dapatlah sebungkus nasi,beberapa biji kurma.Nasi makan selepas solat maghrib..

Ada satu kisah yang bagi saya amat menyentuh hati,seperti hari hari sebelumnya aiman akan datang makan nasi di ruangan wanita bawa nasi yang di ambil dari ruangan lelaki.Mama aiman tak dapat nasi hari ni nasi dah habis bob (ikhtisyam)je dapat,kat sini ada nasi lebih tak aiman nak makan..Kat tangan mama ada sebungkus nasi je rupa rupanya rezeki aiman...Untuk anak ibu terpaksa ikat perut pun tak pe kan.Tengah leka aiman duk makan tiba tiba aiman bertanya,mama tak makan ke,jawab mama nanti lepas terawihla mama makan..Mana boleh mama tak makan nanti mama sakit lagi,mama tak de tenaga nanti....Laaaa ....mama tak de nasi ya,aiman pun berhenti makan tinggal separuh nasi kat mama..Aiman dah kenyang mama makanla ..

Sehari berpuasa tapi sanggup berkorban untuk mama lagi..Kalau apa apa jadi kat mama...bagaimana ya...Setakat ni aiman anak yang amat baik sama juga ikhtisyam cuma aiman lebih perihatin.Moga selamanya aiman dan Ikhtisyam menjadi anak yang soleh.

Walaupun kisah ni remeh tp amat menyentuh hati mama...Sikap anak anak mama buat mama terus bangkit walau hanya Allah tahu segalanya penuh liku..



3 comments:

  1. Aiman anak yg baik lagi soleh

    ReplyDelete
  2. Turut tersentuh..sebak..terharu..anak saya pun sedang bertarung dgn penyakit luekemia..semoga kita tabah dan redha..

    ReplyDelete