27 May 2015

Serunding srunding dari Kampung Laut Kelantan..

Ya Allah,jadikan aku penyabar dan bersabar di atas setiap dugaan dariMu..Sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Mengetahui segala sesuatu..Kurniakanlah aku sifat kesabaran dan ketabahan yang luar biasa yang teguh dalam meniti hari seterusnya...Ujian tiada hentinya,sungguh aku lemah tanpa petunjukMu..Ya Ilahi Rabbi,sungguh kasih sayangMu amat luas pada hambaMu.Hanya Engkau yang sering mendengar rintihan hati hamba..Betapa bersyukurnya kerana masih diberikan peluang meniti kehidupan bersama anakanda tercinta..Keajaiban dariNya untukku terus melangkah..Sungguh hamba bersyukur...

Kesihatan tidak menentu dengan cuaca sekarang ni yang agak panas..Tak tahan lama jika berada di luar rumah,mata pun tak tahan sangat dengan cahaya yang kuat.Tapi tetap cuba bertahan selagi mampu demi anak anak kan...Mama kena kuat,anak anak nak periksa tahun ni..Alia Erissha SPM dan Ikhtisyam UPSR.Mama pun kena gigih cari pendapatan untuk anak anak...

Memandangkan bulan puasa tak lama lagi, selain persediaan rohaniah,apa kata kita buat persiapan awal2 terutamanya memikirkan juadah untuk berbuka dan bersahur.

Jom dapatkan segera Serunding Daging dari Kelantan

Serunding dari Kampung Laut Kelantan ni memang sedap dan lazat,tahan lama dan boleh di makan denagn pelbagai hidangan.Bau serunding ni pun dah sedap belum lagi makan....
Serunding merupakan sejenis masakan yang dibuat dengan rempah dan dimasak sehingga kering, dan kadangkala berminyak (terutama serunding daging) agar tahan lama. Ia dimasak dan dikacau tanpa henti hingga betul-betul kering kerana dengan cara itu saja ia akan tahan lama. Serunding boleh dimakan dengan nasi himpit, ketupat nasi/pulut, ketupat daun palas, lemang, dijadikan inti dalam pulut bakar, inti dlm karipap mini atau popia mini dll...
Resepi tradisional turun temurun dijamin sedap :
- Daging berkualiti dan dicarik halus
- Dimasak menggunakan dapur kayu untuk aroma istimewa
- Sentiasa segar dan baru dimasak setiap minggu
- Boleh disimpan pada suhu bilik dan tahan lama
Dapatkan yang asli, sedap dan murah
p/s : Makan serunding dengan nasi air kosong pun menyelerakan..
Sesiapa nak order boleh pm atau whatsapp saya 012 921 8016

Ada sesiapa yang nak buat bekal bulan puasa boleh pm atau whatsapp ke 012 921 8016
Serunding daging dan Serunding Ayam


Serunding Daging Tempatan


Serunding Ayam


Serunding Ikan







Pembantu mama...Tak pernah mengeluh bantu mama..Tolong mama angkat barang jalan kaki dari rumah nak gi pos barang.




3 comments:

  1. Singgah pagi...
    kalau bulan puasa...
    ini lah makanan yg wajib ade...:)

    ReplyDelete
  2. Nice, i really like it.if you also like our site please follow: http://www.robesdemariee2013.com/

    ReplyDelete
  3. salam
    kak yanie, minta izin copy pic k
    tq

    ReplyDelete