05 August 2012

Kudrat

Tiada daya dan upaya melainkan dengan bantuanMu Ya Allah..kudrat makin tiada.Untuk mengangkat tangan   pun lemah,apatah lagi nak buat apa apa..Hampir pitam di dapur,terkena minyak panas dan macam macamla bila tiada kudrat cuma simpati sangat pada aiman..Susah payah membantu mama,tak macam budak lain...Ya Allah,bantu hamba..Kudrat..

Memasak dalam keadaan terketar ketar,hanya nasi air dan sayur..Tak mampu berpuasa dalam keadaan begini dan di nasihatkan doktor.Walau tidak mampu berpuasa selera makan langung tiada.Kadang kadang 2 atau 3 suap..hanya sekadar mengalas perut.


Lepas masak mesti terbaring lama tanpa makan,Allahuakhbar..

10 comments:

  1. alhamdulillah.. aiman bntu mama dia
    dia thu keadaan yg di lihat
    dan dia faham

    ReplyDelete
  2. Salam yanie,
    yanie mmg duduk bertiga dgn anak2? tak ada org yg bantu atau tengok2kan yanie dan anak2 kat rumah?

    ReplyDelete
  3. alahai..sediihnya nekcik dengar..yanie sendirian..kalau lah dekat rumah..boleh nekcik masakan!!Ya Allah berikan kesembuhan, kekuatan dan ketabahan atas hambaMu ini...wa izaa mariiidtu fahuwa yashfiin..kaulah yang menyembuhkan!!..zikirkan lah ini ya yanie..dari buku ust syarhan..nekcik pun selalu amalkan

    ReplyDelete
  4. Ya Allah.. berikan kekuatan pada ibu kental ini.. amin~

    ReplyDelete
  5. As-Salam...

    Semoga yani kuat dan tabah menghadapi segala dugaan ini..Masih lagi tertanya2..tiadakah keluarga terdekat yg boleh membantu di waktu sakit begini..?yani hanya ber3 kah dalam menempuh semua dugaan besar ini..?sgt mengharapkan jawapan...

    ReplyDelete
  6. Salam Yani...
    baru terjumpa blog yani hari ini...allahhuakbar...tiada kata yang dapat diluahkan .....bersabarlah yani...yani adalah insan terpilih insyaallah..janji allah amatlah benar...redhalah atas segala yang berlaku...kuatkan semangat....demi anak2....moga kita dapat bersua suatu hari nanti....

    ReplyDelete
  7. Salam kak yani,

    Ya Allah, berikanlah kekuatan, ketabahan dan kesembuhan kepada hamba Allah ini....semoga kak yani terus tabah n terus berjuang...semoga ade sinar bahagia buat akak n anak2...kalaula saya boleh membantu...hanya doa yang boleh dikirimkan buat masa ini...hiba hati ni...semoga semuanya dipermudahkan ALLAH...amin..

    ReplyDelete
  8. Salam.yanie,semoga sentiasa bergantung kpd Allah..kalau la saya dok dekat, saya akan hantar makanan..sedih sgt dgr yanie masak.. Jiran sebelah menyebelah tk tolong ke.. Kan besar pahalanya esp di bln yg mulia ni

    ReplyDelete
  9. As salam Yani,

    Marya baru ada kekuatan untuk komen di sini... Salam perkenalan... Saya membaca setiap coretan Yani... Setiap kali juga terasa sgt malu dgn diri sendiri kerana ALLAH memberi Yani dugaan ini... Terasa tak tertanggung rasanya kalau saya ditempat Yani & diberikan ujian sehebat ini... Yani sememangnya insan terpilih... ALLAH pilih kerana dia tahu kemampuan Yani... Kalaulah kite boleh bertemu ingin saya memeluk & memberikan kata2 semangat & sedikit bantuan yg tak seberapa... Moga ALLAH lindungi Yani sekeluarga & sentiasa di bawah jagaan & rahmatNYA...

    P.S. Saya juga pernah mengalami 'ujian' spt Yani... Sama cuma tdk serupa... Dan saya fhm perasaan Yani apatah lg anak2... insya'ALLAH, kesudahan yg manis pasti buat kamu nanti :)

    ReplyDelete
  10. as-salam yani, salam perkenalan...kisah derita yani, saya ketahui melalui kwn saya...sesunggunya yani mendapat kekuatan dan kecekalan daripada Allah..Allahuakbar,dengarilah doa hambamu ini utk berikan kesembuhan kepada yani untuk menjaga anak-anaknya yang masih lagi kecil...masih lagi memerlukan kasih sayang seorang ibu..
    saya rasa sedih, sebak dan mengalirkan airmata kerana saya tahu jika saya ditimpa dugaan ini, memang tidak dapat menahan dugaan ini...
    kuatkan semangat yani...Allah kasih kpd yani..jaga diri ya yani,pertanyaan sikit yani tinggal kat mana??kalau d Perlis, boleh saya pergi bantu yani apa yang patut dan yang termampu oleh saya...

    ReplyDelete