18 August 2010

Moga ada jalan untuk saya...


Sejak akhir2 ni kesihatan makin merosot dan tekanan pun banyak.Moga diberi ketabahan untuk menghadapi segala ujian dan dugaan...semalam masuk drip air kat hospital..hydration selalu..Masalah banyak benar2 menguji ketabahan dan kesabaran saya...walau sekuat mana pun hampir jatuh juga saya..masalah kesihatan,kewangan,anak2,sekitar saya benar2 menguji.apa yg harus saya buat.sokongan moral amat saya perlukan..bukan meminta simpati,luahan hati saya...ramai yg tak memahami apa yang saya lalui..

pada insan2 yg sering memberi tekanan pada saya..moga2 memahami apa yg saya sedang alami..tiada manusia yg minta hidup susah dan sakit..juga tiada insan yg memilih jalan hidup derita.berilah kekuatan,janganlah menghukum saya.saya juga ada perasaan...

saya tak pernah mengalah dan meratap nasib..saya sentiasa cuba untuk memperbaiki keadaan saya...tapi kalau insan sekeliling saya tidak memberi kekuatan..tidak menyokong saya.rasa sukar juga..sakit macam saya langsung tak dapat nak hadapi tekanan.lagi2 sekarang saya ada masalah jantung..masalah usus yg makin menipis.saya perlu menjalani colonoscopy sekali lagi dan juga mri..buat masa ni saya perlu tunda lagi atas faktor kewangan.

moga2 terbukalah jalan untuk saya...kalaulah ada insan2 yg sudi membantu saya dalam keadaan begini..pada mereka yg pernah membantu saya amat2lah saya menghargai.semoga dimurahkan rezeki yg melimpah ruah,diberikan kesihatan yg baik,kesejahteraan dan sentiasa berada dalam rahmat Allah.amin.


4 comments:

  1. Ya Allah, kau ringankanlah beban adikku ini. Kau ringankanlah sakitnya, kau murahkanlah rezekinya, kau tenangkanlah hatinya...amin..amin..amin..

    Pada org yg tau nk mengeji je, kowang pasti akan dpt balasannya nnt. kowang x dpt rasa apa yg dia rasa. esok lusa tuhan akan tunjukkan pada kau / keluarga kau sendiri. masa tu baru kowang akan paham!!! Henti2kan la dari mengeji org yg susah! Cukup lah....

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..kau ringgankanlah bebanan saudaraku ini. Semoga ada insan yg sudi memabantu awak Ariyani...

    Kuatkan semangat..semoga ALLAH merahmati awak dan keluarga. Berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..

    ReplyDelete
  3. salaam ...

    bagaimana kalau saya ingin untuk ziarah alia ?
    dan kalau boleh, tlg nyatakan dimana alia sekarang .... hubungi saya melalui email fawziazie@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. salam yani,,

    byk2 la bsabar..lya pon dh xtau nk kata mcmana.
    lya faham semua tu.. situasi tu.. smuanya lya faham... n lya juga mgalaminya..

    tp,, lya dh xnak pikir sgt2 smua tu.. selagi ada rezeki.. slgi itu tuhan akn pmudahkan urusan kita.. insyallah..

    yani byk2 bdoa.. d bulan mulia ini, lglah doa kt dimakbulkan allah.. y pting redha dgn ujianNya..

    ReplyDelete