05 January 2014

Kasih sayang ibu membawa ke Syurga

Kasih sayang ibu membawa ke Syurga...Kasih sayang ibu terhadap seorang anak sukar di gambarkan kerana perasaan ini adalah kurniaan Allah SWT kepada seorang wanita yang bergelar ibu.segala penderitaan ibu dari mula mengandung sehinggalah melahirkan kita,hanya Allah SWT sahaja yang tahu betapa beratnya bebanan yang ditanggungnya...

Wahai permata hati mama,hayatilah luahan mama ini...Semoga akan lahir aura dari dalam diri yang akan mengalir dalam diri saudari anak anak..Anak anak mama,maut tidak mengenal siapa.Sihat atau sakit,senang atau susah,ia pasti datang menjemput sesiapa yang menjadi pilihan Allah terlebih dahulu.Anak anak mama kurnia termahal yang direzekikan Allah buat mama.Hargailah setiap detik masa yang masih ada.

Mama amat bersyukur ke hadrat Allah kerana tika ini mama masih ada lagi..Dalam setiap kesusahan,penderitaan dan segala yang mama tempuhi,terasa mengalir kasih sayang Allah ke dalam tubuh mama.Bersama air mata yang sentiasa mengalir menemani mama,mama perlu bertahan untuk menempuh segalanya.

Wahai permata hati mama,mama doakan anak anak mama berjaya dunia akhirat.Moga anak anak mama menjadi insan yang berguna kelak.Anak anak mama,ketika Allah masih lagi meminjamkan kepada kita sedetik nafas,gunakanlah ia sebaik mungkin dalam mencapai redha Illahi.Jadikanlah ia anugerah termahal yang pernah dikurniakan olehNya untuk mencapai matlamat.Ingatlah,kita hanya hamba yang tidak memiliki apa apa kecuali kurniaan daripada Allah,kekuatan daripada Allah,kasih sayang Allah,kehendak Allah,kemuliaan daripada Allah,dan keampunan Allah..

Anak anak mama..berusahalah agar detik kembali kepada Allah menjadi saat yang terindah..Kita semua datang dari Allah,maka Allahlah yang menjadi tujuan dan matlamat kita.Ingatlah,kepada juaNya jua kita kembali.

Bertabahlah dengan segalaNya,teguhlah berpegang pada kalimah Allah...Anak anak mama,kita menumpang di dunia hanya sementara..Bertahanlah..Moga segala pahit derita yang di tempuhi dengan redha menjadi bekal untuk kita nanti...Destinasi abadi kita bukan di sini..Perit hanya sementara..Ingat sentiasa pesan mama,walau sederita mana,bertahanlah...

Lailahaillallah...Ingat Allah sentiasa...Walau jatuh berkali kali,tersungkur,dan terus tersungkur,merangkak,walau sesukar mana sekali pun..mama sayangkan anak anak mama....Ujian Allah itu tidak akan berhenti selagi bernafas...

Anak anak mama,solat ialah tiang hidup kita...Perjalanan hidup akan stabil dan kukuh apabila dipacakkan
tiangnya..Jika kukuh tiangnya,maka sempurnalah perjalanan menuju kehidupan abadi dan hakiki kelak..

Solat itulah yang dapat membantu kita...Jaga solat...Teguhkan tiangnya...Life is test...the one who kneels to Allah (Taala) can stand up to anything. amin..

9 comments:

  1. Aamiiinnn... tenang hatiku kali ni bertandang ke laman mu kak. Bersemangat jiwa ini dengan luahan mu. Amiin amiin ya rabbal alamin.. muga dipermudahkan usaha kita kak dalam mendidik anak2. terima kasih atas semangat mu. aku pinjam kata2 itu bersama restumu ...untuk anak2 ku.

    ReplyDelete
  2. amin,insyaallah...mudah mudahan..akak hanya mampu kirimkan doa..kekuatan jiwa melalui Allah...

    ReplyDelete
  3. amiinn.. ridollohi pirodoll walidain, wasuhtullohi pisuhtill walidain.. aku bangga sma kakak..

    ReplyDelete
  4. Makansih buat infomasinya, sangat bagus dan bermanfaat....

    ReplyDelete
  5. Enak sekali pagi hari baca artikel Anda, karena infonya sesuai dengan yang saya cari, makasih buat infonya....

    ReplyDelete
  6. Enak sekali pagi hari baca artikel Anda, karena infonya sesuai dengan yang saya cari, makasih buat infonya....

    ReplyDelete
  7. Infonya sangat bermanfaat, jangan lupa kunjung balik.
    http://goo.gl/RLZgVV
    http://goo.gl/Qnehjm

    ReplyDelete