27 August 2014

Makhluk yang lemah

Sebagaimana kita tahu, manusia merupakan makhluk yang lemah dan sentiasa berhajat kepada Allah SWT. Bahkan di dalam bisikan kudus manusia ketika berdoa pada Allah SWT, bukan sedikit hajat yang dipinta pada Allah Yang Maha Memberi. 

Sebagai ibu kepada anak anak,semestinya mama akan mendoakan yang terbaik untuk anak anak,dan uga sebagai mama,juga inginkan masa depan dan segalanya terjamin untuk anak anak.Tapi perjalanan yang di tempuhi mama penuh liku..ujian yang sentiasa gentar di sepanjang perjalanan ibarat mimpi ngeri..Rebah,tersungkur itu dah jadi biasa.Ujian kesihatan tidak menentu tapi tetap bersyukur kerana mama masih ada...

Setiap kali tersungkur,anak anak tongkat mama,sama juga bila kesihatan makin merosot renungan anak anak buat mama terus bertahan dan cuba bangkit walau ada ketikanya mama merasakan seperti hampir terpadam..Ada ketikanya merasakan teramat letih,terlalu penat dengan segalanya...Ada masanya kudrat terbatas..

Bukan ingin meminta minta,penat merayu...Tolong doakan saya agar terus kuat,diberikan kesihatan yang baik dan anak anak dimurahkan rezeki..amin.


p/s:/ hidup ibarat kais pagi makan pagi,kais petang makan petang..tapi tetap bersyukur..kalau terjadi apa apa pada mama ni...Tetap teguh dan keyakinan padaMu wahai Allah..

No comments:

Post a Comment