09 May 2013

Kasih Sayang Allah sangat mewah...


Dalam hidup ini,ada cabaran, ada tekanan, ada manisan, dan sentiasa dilingkari kejutan. Alangkah banyaknya air mata yang membasahi pipi seorang wanita,alangkah banyaknya derita di hati seorang ibu,dan berapa kuat jeritan di kerongkong si kecil.Hidup ini tidak pernah berhenti untuk menyediakan gimik yang terbaik, yang Dia rancang untuk sentiasa menjadikan kita hamba yang bersyukur di sebalik setiap ujian.



Hidup di dunia ini sebenarnya sangat mewah dengan kasih sayang ALLAH...kalau kita menikmati dan mampu merasai kasih sayang dan rahmat ALLAH yang terlalu meluas itu,kitalah insan yang paling kaya,paling bahagia dan dunia ini terasa lapang tanpa derita,kerana derita yang dirasa adalah dari apa yang kita fikir dan rasa pada sesuatu ujian dan peristiwa yang menimpa.Melihat musibah dan kesakitan dari nilai Ar Rahman,akan lainlah tafsiran yang memenuhi fikiran dan perasaan.


Sesungguhnya derita yang diberi ALLAH perlukan jiwa lunak untuk membaca hikmah di sebalik takdirNya.


Sesungguhnya gembira dan ceria yang dirasa juga menjadi ujian adakah kesyukuran kita terbukti dengan amal nyata sebagai hambaNya.


Alangkah tingginya harapanku kepada Allah..


Semoga setiap ikhtibar menjadi satu kekuatan pada insan lain untuk merasa kuat dengan kasih sayang ALLAH.

3 comments:

  1. Kasih syg Allah swt pada tiap hambaNYA tak bertepi..
    Semoga kita terus tabah & kuat..
    Amin!!!!

    ReplyDelete
  2. senyum anak kecil yg terpendam derita....jgn dibiarkan!!!

    ReplyDelete