24 April 2012

Penawar duka...

Alia...kasih mama tiada galang gantinya....Moga menjadi anak yang solehah dan berjaya dunia akhirat.amin.


Contohilah Siti Khadijah..
Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah
Penawar hati kekasih Allah

 Didikla jiwamu seperti Siti Aishah
Isteri Rasulullah yang bijak
Pendorong kesusahan dan penderitaan
Tiada sukar untuk dilaksanakan…
 Moga dirimu setabah umi Nabi Ismail kelak...
Mengendong bayinya yang masih merah
Mencari air penghilang dahaga
Di terik padang pasir merak
Ditinggalkan suami akur tanpa bantah
Pengharapannya hanya pada Allah
Itulah wanita Siti Hajar….



Ketabahan masyitah dan keteguhan imannya....




p/s: “LINDUNGILAH DIRIMU, SEINDAH PERHIASAN DUNIA”

2 comments:

  1. Assalamualaikum Haryani...semoga Allah terus beri kekuatan dan kesihatan yang baik kepada awak....kalau lah saya ada dekat dgn awak....saya akan jaga anak2 awak.....setiap kali tgk wajah anak2 tu mmg tak tertahan air mata.....hanya doa n bantuan kewangan yang tak seberapa sahaja mampu dihulurkan ....andai ditakdirkan awak betul2 memerlukan bantuan saya...jangan segan silu untuk hubungi saya ya....0125608171....insyaallah saya akan cuba bantu apa yg saya mampu...

    ReplyDelete
  2. salam Basyirah...amin,insyaallah..terima kasih byk2 di atas keperihatinan dan sokongan..Ini semua ujian dari Illahi...

    ReplyDelete