02 April 2012

Allahu rabbi...

Ya Allah,aku bermohon keampunan daripadaMu,janganlah lantaran kelalaian aku dan dosa dosaku,menyebabkan doa dan hajat hajat aku terhalang daripadaMu...

Ya,aku bersyukur atas segala nikmat kurniaanMu yang telah Engkau kurniakan kepadaku.Engkau telah berjanji dalam kitabmu bahawa engkau akan tambah lagi nikmat hambaMu yang bersyukur.Pada saat ini aku terima segala ujianMU kepadaKu dan aku bersyukur kepadaMu atas segala pemberianMu.

Engkaulah yang memiliki segala apa yang ada di langit dan segala yang ada di bumi.KekuasaanMu sangat luas,tiada yang lebih berkuasa daripadaMu ya Allah.

Kabulkanlah hajatku ini,permudahkanlah urusanku,berilah kekuatan dan ketabahan yang luar biasa padaku untuk mengharungi ujianmu,berikanlah kesempatan padaku untuk memikul amanah dan anugerahmu padaku,lindungilah anak anak2ku,berikanlah kesihatan yang baik,dan moga anak2 menjadi anak2 yang soleh dan solehah,berjaya dunia akhirat.Terangkanlah hati anak anakku dengan cahayaMu dan bimbinglah mereka,kuatkanlah iman,takwa dan ibadah mereka agar taat padaMu.Limpahkan rezeki yang berkat dan  berikan kebahagiaan dunia mahupun akhirat dengan cahaya kasih sayangmu.amin ya rabbal alamin.

Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”amin ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment