26 October 2010

Sebak memandang...




Semalam nak menitis air mata bila terpandang pada seorang pakcik.Cukup2 menyanyat hati,seorang diri dgn berkerusi roda elektrik melintas jalan.sebak sungguh hati memandang..pakcik ni nampak uzur sangat tapi masih mampu untuk bergerak seorang diri.Ya Allah,hanya engkau yang Maha Mengetahui atas segala penderitaan setiap hamba2Mu...Bersyukurlah pada segala nikmat dan rahmat dariNya..

Kita sangka kita menderita tapi di luar sana masih ramai lagi yang lebih menderita..tapi masih berjuang untuk meneruskan kehidupan.walau hidup penuh kepahitan dan kesukaran..Yang pastinya jangan mudah mengalah dan mengeluh pada nasib dan takdir..Kerana satu hari nanti pasti ada sinarnya.Hati ni tertanya2 macam mana pakcik ni menjalani kehidupan?dengan siapa dia tinggal?di mana dia tinggal?pakcik tiada anak ke atau di manakah ank pakcik ni?Bergerak seorang diri di tengah jalan dgn keadaan yg cukup2 daif..kalaulah diri ni mampu...

Harap ada sinar untuk pakcik ini satu hari nanti...








3 comments:

  1. Ya Allah!! sedeynya..(-_-)
    speecless.. :(

    ReplyDelete
  2. lama tak dengar khabar akak..moga akak bertambah sihat dan makin ceria.kuatkan semangat juga buat akak..bila kita sabar dan redha,insyaallah.kak,terima kasih byk2 ari tu akak tolong promosikan blog saya..:)

    ReplyDelete
  3. Alia, persoalan yg sama selalu bermain di fikiran Liza... LiZa selalu follow baca blog Alia.. Moga tabah meghadapi setiap dugaan..

    ReplyDelete