28 June 2015

Sebak dan sayu hati mengenangkan mak.

Salam Ramadhan..

Puasa hari ke 11...

Sebak dan sayu hati mengenangkan mak..

Dugaan demi dugaan menimpa mak yang sedang uzur..Minggu lepas rumah peninggalan arwah ayah hampir di lelong,barang rumah hampir di sita tanpa bertolak ansur.Pinjaman peribadi arwah ayah dengan pihak tertentu yang dah hampir 15 tahun lalu di tuntut tanpa belas kasihan..mak yang sedang uzur bertambah uzur..simpati pada mak..Menangis teresak esak mak merayu agar rumah tidak di lelong.Terkedu dan sebak sangat hati ni..Apalah nasib mak di usianya terpaksa menghadapi semua ni..Lemah longlai rasanya diri ni...Saya juga banyak di uji silih berganti tapi tetap cuba bertahan.

Ya Allah ,kupohon padamu dengan rendah diri,KAU Maha Mengetahui atas setiap sesuatu yang terjadi pada hambaMu,Ya Allah Ya Tuhanku kau permudahkanlah segalanya,kau ringankanlah penderitaan yang ditanggung ibuku..KAU kasihi ibuku Ya Allah,ku pohon padamu Ya Allah kau hilangkanlah segala resah,duka dan permudahkanlah segalanya.amin.


Hanya simpati dan doa buat mak,apalah daya untuk membantu..Walaupun uzur mak tetap puasa walau sampai menggeletar menahan puasa..Hanya banyak terbaring,amat lesu..Tapi tetap puasa.Bila di nasihatkan untuk tidak berpuasa kerana keadaan kesihatan mak yang tidak berapa mengizinkan tapi mak tetap berpuasa..

Kesihatan saya dengan mak silih berganti..ramadhan beberapa tahun lepas saya terlantar tak dapat berbuat apa apa hanya mengharapkan simpati dan kudrat anak anak.Kesihatan saya sendiri juga tidak menentu tapi lebih baik jika berbanding dulu....
Kekuatan semangat dari anak anak buat saya gagah...


Dugaan Allah pada hambaNya,


4 comments:

  1. Semoga puan dan keluarga sentiasa dibawah lembayung rahmat Allah.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Much appreciated you all that much to share these connections. Will look at this..192.168.l.254 is a private IP address that comes in a range booked from IANA (Internet Assigned Number Authority) for specific purposes, though in many cases users mistype the IP address as 192.168.1.254 where the character one is assumed as letter L.

    ReplyDelete


  4. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete