18 June 2013

Sujudku padaMu...

Ya Allah,
Sujudku pada-Mu
Hamba-Mu yang serba lemah ni,
Mendambakan ampunan dan kasih sayang-Mu,
Ku harapkan rahmat-Mu
Ku harapkan syafaat-Mu,
Ku harapkan cinta- Mu yang tak pernah pudar,

Aku Cuma hamba Ilahi,
Selayaknya aku diuji,
Tidak sekali tidak aku lupa pada janji-Mu,
Aku meneruskan perjalanan musafir ini,
Mencari dan terus mencari sinar kasih-Mu
Semata-mata untuk mengejar redha-Mu,
Andai perjalanan ini tidak tersasar dari jalan yang Engkau tunjukkan,
Bimbinglah langkah ini Ya Allah,
Meniti perjalanan yang penuh bermakna,
Meniti jannah-Mu..


Masalah kesihatan masih menguji,anemia makin bermasalah.Kurang darah merah masih tidak di ketahui punca.Walau terlalu risau pada masalah darah untuk mengeluh tidak sesekali kerana masih banyak nikmat dan rahmat yang masih ada...

Ujian yang datang bertalu talu,kadang kadang membuatkan diri terlalu lemah tapi perjalanan kehidupan perlu diteruskan.Ujian yang datang pelbagai bentuk..

1 comment:

  1. Salam akak..saya doakan akak selalu tabahkan hati dan kuatkan semangat....insyaAllah Tuhan akan bantu akak dan anak2 ...

    ReplyDelete